Helyi szerkesztő|2022.05.19
Ráckeve
Feldarabolják az Orbán-kormány fővárosi projektjeit megvalósító, csaknem 300 főssé duzzasztott céget, a Horváth utcai központban teljes a káosz - írja a Népszava.
A BFK által vitt közel négy tucat projekt összértéke 3-4 ezer milliárd forint. A projektek közé tartozik többek között a Kelenföld és a Nyugati Pályaudvar közötti vasúti alagút, amelynek tervei részben uniós forrásból készülnek, a Nyugati Pályaudvar és környezetének átalakítása, amelyre nemzetközi építészeti tervpályázatot írtak ki, a szintén tervezés alatt álló soroksári és a csepeli Hév-vonalak bevezetése a Kálvin térig, a Ferihegyi gyorsforgalmi út átépítése, a nagy vitát kavart Galvani híd, az autómentes Városliget, a szuperkórház megközelítése, az új dunai evezős központ, a recski nemzeti emlékpark, a Ráckevei Duna-ág revitalizációja, a csepeli közpark és a Városmajor, amelyek átalakítási terveit nem sokkal a választások előtt mutatták be. A BFK feldarabolása persze nem jelenti azt, hogy az összes általuk vitt projektet kukázza a kormány. De minden bizonnyal lesz olyan, ami az asztalfiókba kerül politikai és lobbiérdekek függvényében. A válogatásba a válság és a helyreállítási alap késlekedése miatti pénzvákuum is belejátszik majd.A projektek többségét Lázár János új minisztériuma veszi át és ez nem sok jót ígér. Lázár már az előző főpolgármesterrel is sokat csatázott, holott Tarlós István a Fidesz szekértáborában tartozott, nagy erőkkel fúrta például a hármas metró felújítását is. A kabinet végül nem támogatta az új kocsik beszerzését csak a régiek felújítását, az erre kiírt pályázatot pedig az orosz Metrovagonmas nyerte. A Hódmezővásárhely–Szeged között közlekedő tram-train átadásakor pedig arra biztatta Palkovicsot, hogy ne adjon pénzt a fővárosnak, mert az elmúlt húsz évben a fejlesztési források kétharmadát Budapest használta fel. Ezenfelül felszólította az ellenzéki városvezetést, hogy „Budapest hagyjon levegőt az országnak”!
Forrás: Népszava
Forrás: Népszava